Referatet:

Referat fra Grundejerforeningen Nørholm Skov's generalforsamling torsdag 23. maj 2019 i Restrup Enges Forsamlingshus.

Dagsorden:

1. Valg af dirigent.

2. Beretning. Formanden fortæller om året der er gået.

3. Forelæggelse af regnskab. Kassereren fremlægger regnskab.

4. Fastsættelse af kontingent.

5. Indkomne forslag.

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer.

7. Valg af supplanter.

8. Evt.

Næstformand Steen Gustavussen bød velkommen, og han kunne konstatere, at der var 31 fremmødte til generalforsamling ( incl. bestyrelsen ). Han indstillede, at vi valgte Ulla Dalsgaard til aftenens dirigent. Ulla blev valgt.

1. Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovligt varslet med mere. Herefter fulgte aftenens dagsorden.

2. Formand Michael Thomsen fortalte, at det har været et roligt år, og vi igen har fået lavet vores veje. Grus-dyngerne er fyldt op, og man må gerne bruge af dem, hvis der er huller i vejen. Der har været en del klager over, at der bliver kørt for stærkt på grusvejene, og man kan jo henholde sig til vores 20 km - skilte - overfor besøgende. Det er et problem at nogle grundejere ikke klipper deres træ og buske fra vejen og ind til skelpælen. Bestyrelsen har en topkapsav som man kan låne.

Ligeledes skal alle elskabe være frie, så man kan se dem. Den enkelte grundejer er forpligtiget til at holde det stykke jord, der er foran deres grund. Der er nogle grundejere som er bekymret over at nogle fodre ræve i skoven, rævene kan nok "klare sig uden vores hjælp".!

Vi har fået ny hjemmeside, som hedder www og så ... grundejerforeningennorholmskov.dk.

Der er mange gode forslag, vedtægter, referater og regnskab - som ligger der. Hjemmesiden er tilgængelig for alle.

3. Regnskabet blev gennemgået af kasserer Henrik Dalsgaard, og godkendt uden bemærkninger. Der var et mindre driftsmæssigt underskud i 2018, men en formue på kr. 56.188,06 pr. 31.12.2018.

4. Kontingentet uændret. ( 300 kr om året ). Der var senere på mødet enkelte tilkendegivelser om, at vi godt måtte hæve kontingentet.

5. Indkomne forslag:

⦁ 5 a. - Forslag om asfalt ca. 10 meter ind på stik-vejene. Der blev diskuteret en del omkring asfalt, og der var forslag omkring stenmel. Godt forslag, som bestyrelsen vil undersøge, og man vil eventuelt prøve at lave en vej med stenmel (eventuelt Humlebivej).

⦁ 5 b. - forslag om reetablere stien til fjorden. Det blev vedtaget, at der bliver nedsat et sti-udvalg med Christian Brink, Humlebivej 7, som udvalgsformand. Man vil forsøge reetablering af stien til Limfjorden, dette dog uden, at der er afsat midler til det. Udvalget består p.t. af 8 medlemmer, som tilmeldte sig samme dag.

⦁ 5 c. - Der blev vedtaget et forslag om at få en hjertestarter i "skoven." Det blev vedtaget at, bestyrelsen ansøger f.eks. Trygfonden om at få en hjertestarter doneret. Hjertestarteren skal være et sted, hvor der er el!. Tre steder vil umiddelbart blive undersøgt.

⦁ 5 d. - Forslag fra bestyrelsen, ændring af teksten i vores vedtægter:" omdeling af referat fra generalforsamlingen ". Det blev vedtaget, at for eftertiden, vil referatet fra generalforsamlingen kunne læses på hjemmesiden - www og så: grundejerforeningennorholmskov.dk - OG - derfor omdeles der ikke mere. Referater kan også i en periode ses på vores Opslagstavle. Vedtægterne redigeres som besluttet.

6. Valg af bestyrelsesmedlem. Michael Thomsen modtog genvalg. Nyt bestyrelsesmedlem er: Carsten Mortensen, Humlebivej 38. Velkommen.

7. Valg af supplanter til bestyrelsen. Anne Dorte Stricker og Christian Brink blev valgt. Velkommen.

8. Evt. Inter. Dirigenten afsluttede mødet - og formanden takke dirigenten for god ledelse af mødet.

Referent: Anette - 12. ‎juni ‎2019 - se referatet på vores hjemmeside: www og så..... grundejerforeningennorholmskov.dk

Bestyrelsen konstituerer sig på møde den 15. juni 2019 ‎15. ‎juni ‎2019/G

Regnskab for 2018

Indkaldelse til generalforsamling 23. maj 2019

Referat fra Grundejerforeningen Nørholm Skovs generalforsamling 2018

Fredag d. 25. maj 2018 i Restrup Enges Forsamlingshus

1. Valg af dirigent

2. Beretning. Formanden fortæller om året, der er gået.

3. Forelæggelse af regnskab. Kassereren fremlægger regnskab.

5. Valg af bestyrelsesmedlemmer

6. Valg af revisorer

7. Evt.

Næstformand Steen Gustavussen bød velkommen og kunne konstatere, at der var 49 veloplagte medlemmer til generalforsamlingen -  samt hele bestyrelsen undtagen Jes Thomsen, som er fraflyttet området.

1. Valg af dirigent

Ulla Dalsgaard blev valgt. Hun kunne oplyse, at medlemmer på en af vores veje - af en eller anden årsag - ikke havde fået indkaldelsen til tiden. Der var ingen indsigelser overfor denne omstændighed (medlemmer var mødt og havde med få dages varsel modtaget indkaldelsen). Dirigenten erklærede, at generalforsamlingen var lovligt varslet. Herefter gav hun ordet til formanden.

2. Beretning. Formanden fortæller om året som er gået.

Formand Michael D. Thomsen fik ordet, og kunne berette om et roligt år. Vejene er i meget fin stand efter en større behandling for kort tid siden. Vejene synes tilfredsstillende, men vis hensyn og hjælp med at vedligeholde dem med de grusbunker, der er lagt ved vejsiderne.

Der er resultat efter en kontakt til Aalborg Kommune omkring et par containere, samt en masse andet ”rod”, som skæmmer bl.a. Humlebivej. Containerne er endeligt blevet fjernet; dog mangler der stadig en automobil.

Efter formandens udsagn er grunden sat til salg.

Der blev sidste sommer sat 20 km/t. skilte op på alle veje, og formanden henstillede til, at man overholdt denne hastighed for at skåne vejene.

Der blev henstillet til, at der ikke måtte drives erhverv i foreningens område, hvilket formanden havde tilkendegivet til de nye ejere af GESTUS, tidligere Frelserens Hær, Oldenborrevej.

Formanden takkede for ordet og ønskede alle en god sommer.

Dirigenten tog ordet, takkede for beretningen og åbnede for spørgsmål.

Der var lidt bekymring omkring Frelserens Hærs område, da nogle havde hørt, at de eventuelt ville indhegne grundene/området, hvortil formanden svarede, at kun levende hegn var tilladt i området.

3. Forelæggelse af regnskabet. Kassereren fremlægger regnskabet.

Regnskabet, der var udleveret sammen med indkaldelsen, blev gennemgået af kasserer Henrik Dalsgaard. Der var et underskud på kr. 2915,83, men en pæn formue. Der var ingen bemærkninger, regnskabet blev godkendt.

4. Indkomne forslag.

Der var fremkommet et forslag fra bestyrelsen. Bestyrelsen foreslår, at kontingentet stiger fra kr. 240 til kr. 300 årligt. Ændringen træder i kraft i efteråret 2018, og vil fremgå af den ordinære opkrævningen via Aalborg Kommune. Forslaget blev motiveret med stigende udgifter med mere. Forslaget blev vedtaget.

5. Valg af bestyrelsesmedlemmer.

På valg var kasserer Henrik Dalsgaard og næstformand Steen Gustavussen, som begge blev genvalgt.

Ligeledes skulle der vælges et nyt medlem i stedet for Jes Thomsen, som er fraflyttet.

Anette Svenningsen, Mariehønevej 20. blev valgt. Velkommen i bestyrelsen.

6. Valg af revisor

Der var ingen valg. Revisoren er ikke på valg.

7. Evt.

Der var ingen kommentarer eller indlæg under evt.

Dirigenten takkede for god ro og orden - ligesom formanden/bestyrelsen takkede dirigenten for en professionel og flot ledelse af generalforsamlingen.

Formanden bød det nye bestyrelsesmedlem Anette velkommen og så frem til samarbejdet.

Generalforsamlingen således afsluttet - hvorefter alle tilfredse indtog lidt mad og drikke og fejrede foreningens 50 års jubilæum - Tillykke.

16. juni 2018. For referat: Marius og Steen

Bestyrelsen har efterfølgende konstitueret sig på bestyrelsesmøde d. 14. juni 2018 således:

Titel

Navn

Michael Thomsen

mich.dthomsen@gmail.com

Næstformand

Steen Gustavussen

steengustavussen@hotmail.com

Kasserer

Henrik Dalsgaard

henrikdalsgaard5@gmail.com

Sekretær

Anette Svenningsen

ASV@adslhome.dk

Projekter

vakant

Referatet se opslagstavlen. Vores Hjemme- og Facebookside vil blive opdateret ved først komne lejlighed på www.gnskov.simplesite.com.

Generalforsamlingsreferat for 2017 - fra 18. maj 2017.....

Referat fra Nørholm Skovs Grundejerforenings generalforsamling 18. maj 2017 med udgangspunkt i følgende dagsorden:

1.    Valg af dirigent

2.    Beretning. Formanden fortæller om året som er gået.

3.    Forelæggelse af regnskab. Kassereren fremlægger regnskab.

4.    Indkomne forslag.

5.    Valg af bestyrelsesmedlemmer.

6.    Valg af revisorer.

7.    Evt.

Næstformand Steen Gustavussen bød velkommen og kunne konstatere der var 29 veloplagte medlemmer til mødet samt hele bestyrelsen – i alt 34 personer.

1.    Valg af dirigent blev Ulla Dalsgaard, som kunne bekræfte at generalforsamlingen var lovligt varslet. Herefter gav hun ordet til formanden.

2.    Formand Michael D. Thomsen fik ordet og kunne berette om et roligt års forløb. Vejenes tilstand synes tilfredsstillende trods de store regnmængder. Dog var formanden ikke tilfreds med sidste vejafhøvling - og efter nogle drøftelser med leverandøren kunne han meddele en ny afhøvling uden beregning, hvilket i mellemtiden er sket. Nogle af vejene har fået besked fra Aalborg kommune om at klippe ned, så skraldebiler frit kan køre på vejene uden at få skrammer af grene m.m. Der sat en informations tavle op ved indkørslen til Edderkopvej, hvor medlemmerne frit kan annoncere om nyheder m.m.  To grundejere på Myggevej har efter indstilling fra bestyrelsen flyttet en hæk tilbage på egen grund og en skraldespand plads som er under udbedring. Formanden her haft kontakt med Aalborg kommune omkring et par containere samt en masse andet rod som skæmmer Humlebivej, hvilket gør at kommunen vil kontakte grundejer om at få det flyttet inden for en tidsramme, ellers vil dette ske på foranledning af kommunen på kundens regning. Der må overhovedet ikke stå genstande på grunde som ikke har en byggetilladelse. Tidligt forår deltog formanden og sekretæren i et fælles møde med flere foreninger i Nørholm. Her blev bl.a. præsenteret en ide om levefællesskab som på et senere tidspunkt vil føre til et borgermøde. Ellers var der ikke emner som berører vores forening ud over stiudvalg som åbenbart ikke længere eksisterer. Næstformanden har på egen foranledning sammensat en flot hjemmeside med nyttige links som kan ses på: www.gnskov.simplesite.com. Til slut takkede formanden Hr. Johan Bælum for 4 års tro tjeneste og saluterede med 2 flasker vin. Formanden takkede for ordet, og ønskede alle i skoven en god sommer.

Dirigenten tog ordet, takkede for beretningen og åbnede for spørgsmål. Der var en del spørgsmål omkring, hvad der må stå på en grund uden byggetilladelse m.m., men der henvises til kommunens bestemmelser desangående. Som tidligere blev der klaget over en grundejer på Nørholmsvej som bestemt ikke pynter på området, men formanden kunne berette, at der ikke rigtig er noget at gøre med mindre der er tale om forurening og henviste til et link som Aalborg kommune netop har udsendt omkring drikkevands planer for fremtiden herunder forurenings gener m.m. Så var der spørgsmål om hvornår og hvem der tager stilling til vejenes vedligehold. Det er formanden som vurderer behovet for afhøvling, men der er grus dynger flere steder på vejene så de respektive beboere selv kan udbedre små huller m.m. Sommerhusejer P. Lundberg har på eget initiativ kontaktet kommunen omkring et P-skilt samt skraldespand som ikke bliver vedligeholdt, men kommunen har muligvis glemt eller tilsidesat dette. Et par medlemmer klagede over udsynet fra Edderkopvej ved udkørsel til Nørholmsvej og formanden vil straks tage initiativ til dette og finde grundejeren og bede ham få klippet ned. Ulla Dalsgaard lod formandens beretning gå til afstemningen med fuld tilslutning.

Herefter 5 min. pause.

3.    Regnskabet blev gennemgået af Henrik Dalsgaard, og der var ingen bemærkning, regnskabet blev godkendt. Dog havde Vagn et spørgsmål omkring indtægt i kontingent som ikke gik helt op med beløbet, hvilket skyldes at kommunen tager sig lidt provision for opkrævningen. Formanden foreslog at bibeholde nuværende kontingent, og det blev vedtaget.

4.    Det indstilles til generalforsamlingen, at vi fejrer vort 50 års jubilæum i Grundejerforeningen Nørholm Skov. Foreningen blev stiftet de 13. marts 1968, men vi har fra bestyrelsens side ment, at det vil være bedst at slå jubilæum og generelforsamling sammen til et  arrangement - f. eks fredag den 25. maj 2018.
Arrangementet vil være med spisning plus næsten fri drikkelse og måske lidt musik eller andet underholdende. Vi regner med at der vil være en egenbetaling på ca. kr. 100 pr. fremmødte.
Vi vil gerne have forsamlingens godkendelse hertil.
Motiveringen er:  at vi fejrer jubilæet og sikre socialt samvær i foreningen.  Forslaget blev rigtig godt modtaget, og der arbejdes videre desangående.

5.    Formand Michael D. Thomsen var på valg med blev enstemmigt genvalgt. Johan Bælum ønskede ikke genvalg . I stedet blev Jes Thomsen, Humlebivej 21 valgt. Velkommen til Jes. Som suppleanter blev Vagn og Freddy genvalgt.

6.    Valg af revisor blev Jørn Rang og Connie Pedersen.

7.    Evt. blev en del reduceret efter en del positive spørgsmål til formandens beretning. Et medlem ønskede samle rabat fra Bredbånd Nord, men det havde formanden forsøgt og kunne meddele at foreningen var for lille.

Dirigenten takkede for god ro og orden ligesom bestyrelsen takkede dirigenten for professionelt og kontant ledelse af generalforsamlingen - hvorefter alle tilfredse og i fællesskab indtog lidt mad og drikke.

Bestyrelsen er hermed følgende:

Navn:                                            Tlf. nr.:           Mailadresse:

Formand: Michael Thomsen               2442.0111    mich.dthomsen@gmail.com

Næstformand: Steen Gustavussen.      2429.2650  steengustavussen@hotmail.com